24 באפר׳ 2014

10 טיפים שיעזרו לך לשפר את איכות תמונות המשפחה שלך

בעולם הדיגיטלי של היום לכל אחד מאיתנו יש עשרות ומאות ג'יגבייט של תמונות ששוכבות בארכיונים במחשב ובאייפון.
האם יש עניין בלעבור עליהן ולהסתכל שוב ושוב? האם הן מספיק טובות להדפסה? בואו נהייה כנים עם עצמינו - בדרך כלל תמונות שלנו נראות אותו דבר, הן משעממות והן להן שום ערך מעבר היותן תמונות משפחה שלנו.

אנחנו, סרגיי ואירה אביב, בתור צלמים שמתמחים דווקה בצילום משפחה, החלטנו לחלוק אתכם את הניסיון שלנו וקיבצנו 10 טיפים לאלה מכם שרוצים לעלות את רמת התמונות המשפחתיות שלכם.
אם תיישמו את הטיפים האלה או חלק מהם התמונות שלכם גם יראו יותר טוב וגם ישמחו יותר דורות הבאים.



טיפ 1 - תאורה טבעית

כשאתם מצלמים אנשים תוותרו על שימוש בפלש לטובת תאורה טבעית. אנחנו מתזמנים צילומים לשנו כך שהם יתרחשו כשיש מספיק אור. כל התמונות שלנו נעשות בפני אור יום וזו תאורה הכי טובה. שימו לב למיקומו של מקור האור. כשאתם נמצאים בחדר או בבניין תסובבו את האנשים שאותם אתם מצלמים עם הפנים לכיוון חלונות. ככה אור השמש תעיר את פניהם וענייניהם יקבלו ברק יפה.
אם אתם בחוץ שימו לב שהשמש לא תסנוור. השתמשו בצל עצים או בניינים כדי להיפטר ממעברי אור וצל חדים.
מבחינת תאורה הכי טוב לצלם מוקדם בבוקר או לקראת שעות הערב. במזג אויר מעונן כאין שמש חזקה ניתן לצלם במשך כל היום.



טיפ 2 - קומפוזיציה

מה שמקפיץ את איכות התמונות זה הקדשת תשומת לב לקומפוזיציה, כלומר למיקומם של אובייקטים בפריים. קיים מושג של יחס הזהב - זהו חוק מתמטי המביע הרמוניה. בצילום ואומנות על בסיס מושג זה נוצר חוק השלישים. תקראו את המאמר הזה בנושא ותבינו שמעכשיו אין צורך למקם אובייקטים תמיד במרכז.
בנוסף תמיד אפשר לשפר קומפיזיציה של תמונה באמצעות crop (חיתוך). השתמשו בזה כדי שהתמונה תהיה מעניינת יותר.



טיפ 3 - זווית צילום

עדיף לצלם ילדים מגובה העיניים שלהם, חוץ ממקרים בהם הצילום בכוונה נעשה מלמעלה או מלמעטה ויש לזה הצדקה קומפוזיציונית. אחרת זווית כזו היא חסרת משמעות והתמונה משעממת. כשאתם מצלמים ילדים תהיו בגובה העיניים שלהם. גם תינוקות. תשבו ואל תפחדו גם לשכב בעת הצורך או להניח את המצלמה על הרצפה או משטח בו נמצא התינוק ולנסות לצלם מבלי להסתכל על מסך הצילום או העינית. זווית מוצלחת למעשה היא חצי מההצלחה שלכם.


טיפ 4 - תצלמו תוך כדי משחק

כל אחד שניסה לצלם ילדים יודע שהם חסרי מנוח וכל הזמן בתזוזה. לפעמים הם מסכימים לדגמן איך בדרך כלל ילד שלא רוצה להסתכל למצלמה לא נתון לשכנוע. במקרה כזה חפשו תכנים סביבת ניתן לצלם מבלי לבקש מהילד להסתכל עליכם. תעשיקו את הילד במשחק ותעקבו אחריו. כשאתם מצלמים ילדים תהיו יצירתיים ותהיו גם ילדים בעצמכם.


טיפ 5 - רקע תואם

אל תשכחו להתייחס לרקע שמשמש אתכם בצילום. לרקע יש משמעות רבה. עמודי חשמל ושיחים לא צריכים לגדול מהראשים. פח זבל או מגרש בניה בדרך כלל לא הכי מתאימים להיות רקע בתמונת משפחה.


טיפ 6 - תספרו סיפור

לצלם רק אנשים שמדגמנים ומסתכלים למצלמה זה משעמם. תמונה אחת שווה אלף מילים והיא יודעת לספר סיפור. השתדלו שלאנשים בתמונה תהייה פעולה בינהם ויחסי גומלין. שהם יחבקו אחד את השני, יחזיקו ידיים, יעשו משהו ביחד.
תמיד טוב שמתרחש משהו בפריים.


טיפ 7 - תחשבו

תפסיקו ללחוץ על כפתור הצילום באופן אקראי. תקדישו לתהליך הצילום מחשבה. שימו לב למיקומם של אובייקטים בפריים, על תאורה והתקצרות שלכם. לפעמים צד קדימה או אחורה יכול לבצע שינוי אדיר. עדיף לבזבז על זה עוד כמה שניות ולקבל תמונות איכותיות בסוף.



טיפ 8 - תהיו ספונטניים

עם זאת אל תפחדו לצלם ספונטנית. אי אפשר לחשוב על הכל עד הסוף, צריך להשאיר מקום גם למקרה.



טיפ 9 - השתמשו בפוטושופ או תוכנה אחרת לעריכה. כל תמונה ניתן לשפר. ישנם כמה דברים פשוטים שאפשר לעשות מבלי לבזבז זמן על לימוד תוכנה. לפעמים הבהרה פשוטה כבר גורמת לתמונה להראות אחרת. על חיתוך נכון כבר דיברנו. בעתיד נראה לכם כמה דברים פשוטים לעריכה.


טיפ 10 - אין חוקים

בכלל הכי חשוב - תזכרו שכל חוק צילום קיים כדי שאנחנו גם נפר אותו. צילום זו אומנות ואין פה מקום לפעול רק על פי חוקים. לפעמים זה טוב שאנחנו מתפרעים קצת. אל תפחדו להתנסות! רק מניסיון והתמדה בחשיבה התמונות שלכם יהיו מעניינות ודורות הבאים רק יגידו לכם תודה על הזיכרונות ששמרתם עבורם.



בהצלחה!

אירה וסרגיי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה